NORITSUISU kompaniyasi vakili Aoki Shogo janoblari: O'zbekiston Osiyoning ochilmagan qirrasi.
NORITSUISU kompaniyasi vakili Aoki Shogo janoblari: O'zbekiston Osiyoning ochilmagan qirrasi.
Yapon o'rta va kichik ishlab chiqaruvchi kompaniyasining O'zbekiston bozoriga kirish tajribasi.
NORITSUISU kompaniyasi haqida
• Direktor va Boshqaruvchi: Shogo Aoki
• 1947-yilda tashkil etilgan, asosan ofis kreslolari ishlab chiqariladi.
• Bosh ofis/zavod: Yatomi shahri, Aichi prefekturasi
• Xodimlar soni: 100 kishi
• Ofislar, maktablar, shifoxonalar, jamoat ob'ektlari, fabrikalar va boshqalarni mahsulot bilan ta'minlash.
• Mahalliy ofis mebellarini sotish kompaniyalariga OEM yetkazib berish
• Yillik savdo: 1,6 mlrd yena
• “Yaponiyada ishchilarni qo‘llab-quvvatlash” falsafasiga asoslangan biznesni yuritmoqda
(Intervyu yapon tilida)
1. O'zbekistondagi biznesingiz haqida gapirib bering.
2021-yilda kompaniyamiz O‘zbekistonda “ACES JAPAN” nomli mahalliy sho‘ba korxonasini tashkil etdi va Toshkentdagi “Arcamebel” savdo majmuasida ko‘rgazma zalini ochdi. Yaponiyadan keltirilgan ofis mebellarini sotamiz. Kelgusi yildan (2025-yil) “Yaponiya sifati” ofis kreslolarini o‘zimizda ishlab chiqarishni rejalashtirganmiz va hozirda tayyorgarlik ishlari olib borilmoqda. Bundan tashqari, O‘zbekistonda ko‘plab iqtidorli kadrlar mavjud bo‘lganligi sababli, biz ularga Yaponiyada muvaffaqiyatga erishish uchun yordam bermoqdamiz. Tarjima va tarjimon xizmatlarini ko'rsatish ham buning bir qismidir.
2. O'zbekiston biznesiga qanday kirib qoldingiz?
Yaponiya aholisi kamayib bormoqda va ofis kreslolariga talab ham kamaymoqda. Shu sababli, biz chet eldagi savdo yo’llarimizni kengaytirish maqsadida Tailand va Vetnam kabi Janubi-Sharqiy Osiyo mamlakatlarini ko'rib chiqdik, ammo u yerda raqobat allaqachon kuchli edi va biz u erda biznesni kengaytirishning afzalliklarini ko'ra olmadik. Bunday sharoitda biz O‘zbekistonga e’tibor qaratdik, chunki Nagoya shahri Tashkent shahri bilan hamkorlik shartnomasiga ega.
2017-yilda Yaponiya yoshlar savdo palatasi (JCI JAPAN) prezidenti bo‘lib ishlaganimda O‘zbekiston bilan aloqa qilish imkoniga ega bo‘ldim va keyinchalik bu mamlakatga tashrif buyurganimda, O’zbekiston tez rivojlanayotgan davlat ekanini his qildim. Bundan tashqari, bu yerda yuqori sifatli ofis kreslolari hali ishlab chiqarilmaganini bildik va bozorni egallashga qaror qildi.
3. O‘zbekistonda tadbirkorlik faoliyatini boshlashda qanday qiyinchiliklar bor?
Avvalo, biz uchun mahalliy hamkorni topish eng qiyin ish ekanligini his qilaman. O‘zbekistonda juda ko‘p o‘ziga xos qoidalar mavjud bo‘lgani uchun yapon kompaniyalari uchun o’zlari faoliyat olib borish qiyin va ishonchli hamkor bo‘lishi juda muhim. Ayni paytda biz hali ham yaxshi hamkor topmadik va hali ham izlayapmiz.
Yana bir masala shundaki, O‘zbekistonda sanoat standartlari mavjud bo‘lsa-da, ularni kafolatlash uchun zarur bo‘lgan muvofiqlikni baholash hali mukammalshamagan. Shuning uchun iste'molchilarga yuqori sifatli yapon mahsulotlarining ustunligini tushuntirish qiyin. O‘zbekistonda sanoat standartlarini o‘rnatish barcha yapon kompaniyalari uchun umumiy muammo hisoblanadi.
Ushbu muammolarni hal qilish uchun biz O‘zbekiston Texnik Standartlarini tartibga solish agentligi bilan hamkorlikda kadrlarni sinovdan o‘tkazish bo‘yicha o‘quv dasturini amalga oshirmoqdamiz. Bu dastur uchinchi yil davom etmoqda va kelgusida ham buni davom ettirishga umid qilamiz.
4. O‘zbekiston kadrlarining xususiyatlari, kuchli va zaif tomonlari haqida qanday fikrdasiz?
O‘zbekiston xalqi yaponiyani yaxshi ko’radi va bizga har doim do‘stona munosabatda bo’lishadi. Biroq, ishchilar lohiya haqida tez-tez hisobotlar ko'pincha taqdim etishmaydi va faqat muammo yuzaga kelgandan keyin xabar qilinishi ko’p hollarda uchraydi. Yaponiyaliklar oraliq hisobotlarga katta ahamiyat berishadi, shuning uchun menimcha, bu nuqta yaxshilansa yaponlar bilan ishlash osonlashadi. Yana bir masala O’zbekistonda ishlash degan tushuncha hali yaxshi rivojlanmagan.
Mening shaxsiy muammom shuki, O‘zbekistondan Yaponiyaga kelayotganlar uchun “Halol” restoranini topish qiyin.
5. Agar qo’l ostingizdagi rahbarlar/xodimlar sizdan nima uchun O'zbekiston deb so'rashsa, qanday javob bergan bo'lardingiz?
O‘zbekiston “Osiyo ochilmagan qirrasidir” deb javob berdi. Taxminan 36 million aholi va har yili 1 millionga yaqin yangi tug'ilgan chaqaloqlar bu juda yaxshi. Ayniqsa, yuqori sifatli ofis kreslolari hali ishlab chiqarilmaganligi sababli, biz birinchi navbatda ustunlikni kiritishimiz mumkin.
Kompaniyamiz 1947 yildan beri ofis kreslolarini ishlab chiqarish tajribasiga ega va Yaponiyaning yuqori iqtisodiy o'sish davrida ofis muhitidagi o'zgarishlarni yaxshi biladi. O‘zbekiston hozir o‘sish davrida va biz bu tajribadan foydalanishim mumkinligini his qilaman.
Qolaversa, O‘zbekistonda “Made in Japan” brendi mustahkam bo‘lib qolmoqda va mahalliy mijozlar bizning mahsulotlarimizni faqat shu ishonch asosida ham sotib olishmoqda. Bu yapon kompaniyalari uchun katta ustunlikdir.
6. O'zbekiston bozoriga kirishni rejalashtirayotgan yapon kompaniyalariga tilaklaringiz.
Menda O‘zbekistonga kirishni rejalashtirayotgan kompaniyalar uchun uchta taklif bor.
1. Yaxshi hamkor toping
Mahalliy hamkorlar chet el bozoriga kirish uchun muhim ahamiyatga ega. Bu masalada shoshilmang, vaqt ajratib yaxshi sherikni toping.
2. Inson resurslarini ta’minlash
Bir o’zingiz biror natijaga erishishingiz qiyin. Dastlabki bosqichda ishonchli mahalliy va yapon kadrlarni rivojlantirish muhim ahamiyatga ega.
3. Bir nechta rejalarga ega bo'ling
O‘zbekiston jadal o‘sishni boshdan kechirar ekan, har jabhada o‘zgarishlar tez-tez bo’lib turadi. Agar A plan amalga oshmasa, B va C planlarni tayyorlash muhimdir.
O‘zbekiston yuqori iqtisodiy o‘sish davrida biznes imkoniyatlariga boy mamlakatdir. Hozir biz Yaponlar olg’a harakatlanadigan vaqt. Umid qilamizki, ko'plab yapon kompaniyalari bizga qo'shilib, Team Japan sifatida o'sib borayotgan O’zbekiston bozoriga kirib kelishadi.
Izoh qoldiring
Mavzuga oid